12
Jul
10

S3Ep4 Recap – they’re gonna do it! they’re gonna do it! they’re gonna do it!

rawr! finally!

Are they gonna do it? Find out after the jump.

Previously on True Blood: There’s a previously on True Blood! Probably because of the week hiatus. Anyway I did a fine job recapping the previous ep, so go read that.

We had left off last time at the much discussed 180 degree head turn sexy time; we don’t pick up there. Instead we’re with a wounded Alcide and nurse Sookie. They’re discussing his ex-fiancée Debbie. While they look like they may make googly eyes at each other, Bill calls! He’s leaving Bon Temps, he’s leaving Sookie. Bill is all death this, death that, our whole damn love affair was doomed from the start. Don’t call me, I won’t call you either, and hangs up like a dick.

Awesome freaky sexy credits.

OK so the Sam storyline of suck first. His family is living in the Merlotte’s parking lot and they’re poor. Sam gives ‘em a place to live if they promise to be good. The end.

In a fabulous counter-point to that pathetic story, Jessica is the new hostess at Merlotte’s! I guess nighttime hostess only. But she’s damn good at it, despite Arlene’s pregnant hormones saying otherwise. And Jessica’s even good at glamming old fundamentalist Christian friends of hers so they forget they ever saw her.

In the previous storyline of suck, Franklin speaks for all TB fans when he ties Tara up (on a toilet no less) and puts duct tape over her mouth so she can’t speak. Franklin gets her to spill the beans re the whereabouts of Sookie and Bill, and Franklin seems to have an interest in telepathic Stackhouses. He sort of kidnaps her and they go off to Jackson. They end up at Russell’s, where it seems Talbot knows Franklin. They wait.

Earlier in Jackson, when Bill tells Lorena to get the fuck out he doesn’t want to cuddle, he means it. He hangs out with King Russell smoking cigars and talking vampire politics. Bill wants Lorena “dead” (like, REALLY dead this time) if he helps Russell vs. The Queen, who seems to agree. So Bill tells Russell that Eric is selling V for The Queen who just needs some cash. The Queen has troubles with the IRS just like everyone else.

So Lafayette and Eric team up with rednecks to sell V. But with Russell obviously having spilled the beans about the V operation, the Magister raids Fangtasia for V, and he is just none too pleasant with Pam. He is about to take Pam away, but some quick thinking on her part to set Bill up as a fall guy gives Eric two days to save her and fuck over Bill.

Somewhere in the middle of all this, Eric and Sookie almost have sex, and it’s pretty hot, but it also doesn’t quite feel right for some reason. The reason is it’s just Eric fantasizing. Damn you, show!

So back to Alcide and Sookie where we spend a lot of the night. Sookie is a bad crier, and WWs are hot in more ways than one. Even with the phone break-up, Sookie still wants to find Bill. She’s pathetic. Alcide’s sister Janice shows up, turning Sookie into a bad suburban version of a biker chick goth brunette with fake tats. Doing some mind reading, Sookie finds out that Alcide’s ex-fiancee Debbie is addicted to V and joining Coot’s pack of freak WWs. So that’s the love triangle I didn’t understand from last week. With this new info, Alcide now is willing to join Sookie at Lou Pine’s, where Sookie pounds shots like a sailor, and finds out Coot took Bill. Russell shows up at Lou Pine’s, and it turns out Coot’s pack of wolves and him go way back; he controls them with his blood. Debbie’s branding ceremony to get into this pack turns into some crazy WW fest of freaky eyes, including Alcide. I have no idea what was going on there. RUN SOOKIE.

Russell, Bill, and Lorena head out for some celebrating of The Queen’s imminent demise. They celebrate with a late night stripper snack, though Bill may feel bad about it, while he can feel Sookie in trouble. End credits.

The Jason ‘n Andy Show
“Your new acting sheriff, Andy Bellefleur!”
“Ten years from now, there’s gonna be a version of you, ten years younger than you, doing the same thing to you. And then who you gonna be?”
“Shooting a known killer, tackling a drug dealer and hot shot, pfff, I’m already the best cop you got, Sheriff Andy Bellefleur.”

Grade: C+. Am I crazy, or do we still feel like we’re setting things up instead of having real, actual plot developments? And even Jason and Andy were more serious than funny.

Advertisements

10 Responses to “S3Ep4 Recap – they’re gonna do it! they’re gonna do it! they’re gonna do it!”


  1. July 12, 2010 at 1:10 pm

    1. I loved that Eric’s Sookie fantasy was kinda cute. It wasn’t what I expected.
    2. One of the best parts was Eric rescuing Lafayette, calling the inhabitants of Hotshot “brother-cousins” and then telling Laf, “come on, RuPaul”
    3. Good thinking by Pam to blame the V on Bill.
    4. I think this was the first time we’ve heard Bill curse. But I guess that’s what you do when you are death.
    5. Alcide was totally cute cooking a steak in a wok with a bbq fork. Also, Joe Mangianello who plays him is even taller than ASkars, he’s 6’5″.
    6. That stripper TOTALLY looked like Miley Cyrus. For reals.
    7. So is Eric gone run to Jackson in the next epi to rescue Sookie from the weres?

    Fun fact: Franklin drives the same kind of car that Sam and Dean do on Supernatural.

    My BFF said that Eric, Lafayette and the Lotus is like “the new Miami Vice.” I think he’s on to something.

  2. 3 MissNewWave
    July 12, 2010 at 9:43 pm

    I love love loved the use of Damien Rice as the close of the episode. Do they have a TB soundtrack out/planned? So WTF is up with this whole operation WW business? I guess it serves as a way out of the whole Queen selling V situation, Bill blames Eric, Eric blames Bill, Bill blames Russel and his gang of V addicted WW?

    • July 13, 2010 at 5:14 pm

      I didn’t know until this epi that all epis were named after songs. I never paid attention. I loved the song that played in the strip club (Paradise Circus by Massive Attack with Hope Sandoval). I’m not familiar with Rice but I did really like how the episode ended with it playing.

      I’m trying to sort out what exactly Russell’s role in WW’s business is. Alcide said Russell was a “rich antiques dealer” which seems odd. I know that Weres and Vamps are supposed to be at odds but you’d think he’d know and the others, that Russell is the goddamn King of Mississippi. I don’t understand how that could be hidden away.

      I really wonder if Eric will be able to pin this all on Bill and what this means for Sophie Anne.

      • 5 MissNewWave
        July 14, 2010 at 1:05 am

        Hahaha yeah, I might have to start hanging out at more strip clubs if they are playing good bands like Massive Attack.

        Well, I think that since Bill has to end up back in Bon Temps by the end of the season that someone other than him or Eric has to take the fall for the V distribution and since Russel is sharing V with the WWs, he seems a likely target. Maybe they’ll just cut out the whole King of Arkansas thing and have Sophie move forward and marry Russel? Or maybe someone will kill off the magister(since the actor who plays him is working on the new show “The Event”) and the whole blood thing will get swept under the carpet?

        It is odd that Alcide doesn’t know who the king of Mississippi is, but he seems to be more of a lone wolf(a la Dawson) than a future packmaster at the moment. I really kinda hope they bring in Bubba at some point.

  3. July 12, 2010 at 10:18 pm

    Man according to other reviews I just read (io9, TwoP) SO MUCH SHIT HAPPENED IN THIS EPISODE AND IT WAS FUCKING AWESOME. hmmmmmm. did I watch the same show? Sure, some shit happened, but i was not overwhelmed in the least. i need major surprises or some endgame or something. maybe a death or two (of an interesting character, not Miley Cyrus lookalikes) before i start handing out A’s

    what did people think? what grade would you give? i can take it.

    • July 13, 2010 at 5:15 pm

      Yeah io9 seems to view it different than I do. I usually end up watching the epi two or three times before I write about it. I have to think on it. Plus I like the details. I think for us there are a lot of weak spots and even the good bits can’t make up for the blakchole of suck storylines. Like Tara.

  4. July 12, 2010 at 10:28 pm

    I finally caught up on reading some of the older posts. Thank goodness you guys like this show because it’s bad, nor because it’s good. I was worried for a minute there. Now I can join the fun.

    I hate myself for watching every week because it’s just so bad. Every week I swear it’s the last time I’m watching!

    • July 12, 2010 at 10:34 pm

      it’s weird Kristin. it’s not like i think the show is “bad” in the traditional sense, but it ain’t The Wire that’s for sure. I put it in the “fun, campy, good summertime viewing” kind of show category.

    • July 13, 2010 at 5:10 pm

      I think the handling of season three has been rocky. But there is a bit more depth to the southern soap opera we joke about it. I’m just trying to figure out if the freneticness is supposed to be intentional this season.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: